NPV start met persoonlijk advies via chat

placeholder

NPV start met persoonlijk advies via chat

De NPV start met het geven van persoonlijk advies en toerusting via de chat. De NPV-Advieslijn is naast de chat ook telefonisch en per e-mail bereikbaar.

De chat is een vorm van dienstverlening die het mogelijk maakt om anoniem contact te leggen. Ook maakt het de drempel lager om gevoelige onderwerpen te bespreken.

Astrid Bokhorst, manager Advies & Toerusting, is blij met deze nieuwe vorm van dienstverlening: ‘Sinds de oprichting van de NPV in 1982 biedt de NPV persoonlijke advisering aan haar leden. Nieuwe technische ontwikkelingen scheppen nieuwe mogelijkheden om toerusting te bieden. We zien dat online dienstverlening steeds gebruikelijker wordt en dat met name jongeren hun vragen niet meer telefonisch stellen, maar per e-mail of chat. De stap om naar de NPV te bellen kan bij onderwerpen als abortus, seksualiteit en anticonceptie ook een (te) grote drempel zijn. De chat is dan een veilige omgeving waar mensen anoniem hun vragen kunnen stellen. We hopen daarmee ook de jongere generatie meer te bereiken. Ook voor mensen met een gehoorbeperking is de chat een goede optie om in contact te komen met de medewerkers van de NPV-Advieslijn.’

Privacy

De chat is gebouwd is een veilige, beschermde omgeving. Gebruikers hoeven geen account aan te maken om te kunnen chatten, en door een nickname te gebruiken kunnen zij volledig anoniem blijven.

De chat is overdag geopend en is de vinden via de pagina van de NPV-Advieslijn. De NPV blijft daarnaast 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch en per e-mail bereikbaar voor persoonlijk advies en toerusting.

Een iets langer aanloopje nodig? Lees dan hier verder